מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייעוץ מיני – מצא מין את מינו?

על צרכים ורצונות

זה לא חדש כי המין ממלא צרכים רבים יותר ממה שנדמה לנו. החל מצרכים פשוטים ובסיסיים ועד צרכים מורכבים ומסובכים, אז בואו נעשה סדר – מהם הצרכים שהמין ממלא אצלנו?

  1. הצורך הבסיסי – קרי, הצורך הביולוגי גנטי . המין נועד להפריה ולהולדת ילדים, זהו ציווי גנטי להפצת הגנים לדורות הבאים.
  2. הצורך הפיזיולוגי – המין מהווה ביטוי למשיכה ולתשוקה פיזיים, קיום יחסי מין מעניק הנאה , גירוי, ריגוש ופורקן.
  3. הצורך הנפשי זוגי – הקשר המיני מעניק קרבה, אינטימיות , חום , ביטחון ומהווה ביטוי לרגשות חיבה ואהבה בין בני הזוג.

מילוי צרכים נפשיים חיוניים אלה נמצא בחשיבות גבוהה מאוד אצל אנשים רבים. כיום יש יותר ויותר יועצים מיניים שנותנים מענה בדיוק לבעיה בתחום המיני, לפער בתפיסה ובדרך שאנחנו חווים אותו. בעידן הנוכחי אנשים מרגישים בנוח אצל היועץ המיני, היועץ הזוגי ובכלל , לדבר בפתיחות על נושא המין ותפקידו בחיינו, ויותר ויותר ברור לנו כי באמצעות קיום יחסי מין חשים זוגות רבים איחוד והתמזגות מופלאים. בנוסף לצרכים הפיזיים והנפשיים , המין עונה על צרכים נוספים , שכן הוא מהווה הרבה יותר מאשר תשובה הורמונלית ליצר מיני, וגם הרבה יותר מאמצעי להשגה ולביטוי של חום ואינטימיות .

ייעוץ מיני

הקשר בין תקשורת ומיניות

בתהליך הייעוץ המיני מדברים על הצרכים השונים שמבטא המין בדינמיקות זוגיות שונות. מתחים ותסכולים בתחום מיני ישפיעו ויושפעו מכלל תחומי החיים הזוגיים, מתחים ותסכולים מיניים יתבטאו במאבקי שליטה ומריבות בתחומים הזוגיים הכלליים ,ולהיפך – מתחים בתחומים שונים בחיי הזוג ישתקפו, לעתים קרובות, גם ב"חזית" המינית. הקשר המיני מהווה מראה , המשקפת את הקשר הזוגי- לטוב ולרע.

ייעוץ מיני טוב ידע לכוון את הזוג להיות מודעים היטב לרצונות ולצרכים של בן או בת הזוג, גם אם החשקים והצרכים שונים משלו. בדיוק כמו הקשר הזוגי, גם הקשר המיני בנוי על מודעות עצמית טובה של כל אחד מבני והכי חשוב – נכונות ורצון הדדי לסיפוק אותם צרכים.

כשבאים לייעוץ מיני מבינים שהבסיס לכל דבר כמעט בקשר הזוגי וכמובן שגם המיני, הוא התקשורת. הכל למעשה קם ונופל על תקשורת טובה. זוג אשר מרגיש חופשי לבטא את הרצונות ,הצרכים הבקשות והחששות, יתקדם לעבר מערכת יחסים יציבה ובריאה יותר. כשאנחנו מדברים על תקשורת אנחנו מתכוונים לתקשורת שמאפשרת הידברות פתוחה , הידברות ללא חסמים ללא פחד מה יגיד הצד השני אם ישמע שכך וכך. הפתיחות לדבר על נושאים אינטימיים בקליניקה ולהגיד בקול רם, מה אנחנו רוצים מבן בת הזוג כדי שאנחנו נהיה מסופקים.

ייעוץ מיני

נשים מנגה גברים ממאדים ?

לא בכדי אומרים כי גברים ממאדים ונשים מנגה, שהרי ניכרים ההבדלים בין גברים לנשים, בכל תחומי החיים, ומן הסתם גם ביחס למין. עם הזמן מבינים כי לרוב, נשים זקוקות לאינטימיות על מנת להיפתח למיניות, ואילו רוב הגברים הם בדיוק ההיפך, זקוקים למיניות ע"מ להיפתח לאינטימיות, ומה שנוצר זה לכאורה התנגשות של צרכים. אולם, בתהליך הייעוץ המיני אנחנו מבינים כי למעשה גם הגבר וגם האישה זקוקים לאותו הדבר – לשניהם חשובה הקרבה והאינטימיות, לשניהם חשוב לחוות מרחב בטוח להיות מי שהם ושיקבלו אותם בדיוק ככה.

אז כן, יש שוני בין גברים לנשים. ואילו לא היה שוני, זה לא היה מעניין.. וככל שנדע לזהות את הצורך האחר, לקבל אותו ולספק אותו אנחנו נוכל לזכות בזוגיות מיטיבה ויפה יותר.

יש לקחת בחשבון כי ייעוץ מיני אמנם עוסק באספקט אחד מני רבים המרכיבים את הקשר הזוגי, אבל האספקט הזה הוא נכבד וחשוב מאין כמוהו, וככל שנשקיע בתקשורת הטובה בין בני זוג, בכנות ובקבלה האחד את השני, ככה חיי המין יהיו טובים ומספקים יותר.

קראו גם על: לימודי טיפול זוגי ומיני

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן