מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לימודי ייעוץ זוגי – זה כל הקסם

כמה מכם שואלים את עצמכם, איזה דבר טוב אני יכול לעשות למען מישהו? היש ביכולתי לשנות משהו בעולם? האם אני האדם הפשוט יכול באמת לחולל שינוי בחיי אנשים אחרים?

אז התשובה היא כן.

כולנו עדים לכך שבמציאות כיום, לא קל ולא פשוט לתחזק חיי זוגיות שלמים, מאושרים ויציבים. שפע הפיתוים מסביב מסיח את הדעת, קשיי היום יום, הרוטינה וההרגל השוחקים מוציאים מאיתנו לפעמים את החשק להמשיך ולהשקיע בקיים ולראות את הטוב שיש בו, ולעיתים אף לבדוק מה מצפה לי בחוץ. אבל אם נקח כמה מן הזוגות שחיים ביחד שנים לא מעטות, ונושיב אותם בקליניקה של היועץ הזוגי, נוכל ביחד לגלות שיש שם בסיס חזק שניתן לעבוד איתו, כדי להחזיר להם את ההתלהבות, הריגוש, הקסם שקצת הלך לאיבוד.

ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי – השליחות

כאשר חושבים על מקצוע שהוא גם שליחות ואתגר, הרי שלימודי ייעוץ זוגי הוא אחד כזה. יועצים זוגיים מודעים לכך שמערכות יחסים הן מהדברים המורכבים שיש. זוגות שהשנים עשו עליהם את שלהם, קשיים כלכלים שנכנסו לחייהם, ריחוק שנוצר כתוצאה מהתפתחותו של כל אחד מהם בעבודה, בחיים האישיים וכמובן עם בואם של הילדים, אט אט המערכת הזוגית הולכת ודועכת, ועל הפער הזה שנוצר זוגות רבים מתלוננים. חלקם פונים לעבודה עם יועץ זוגי, כזה שידע להוביל אותם לתשובות שנמצאות בתוכם פנימה, לחפש את הטוב, להזכר במה שגרם להם להתאהב ולהתמסד ולמצוא את היחד שלהם מחדש.

בשנים האחרונות תחום הייעוץ הזוגי צבר יותר ויותר תאוצה ככל שאנשים הבינו שהיד על ההדק קלה בכל הנוגע לפרידה וגירושים ושעם ההכוונה והייעוץ הנכון ניתן בהחלט להחזיר זוג במשבר למסלול שיקום. מקצוע הייעוץ הזוגי הפך יותר ויותר למרתק, למשימה מאתגרת, ולמקצוע נחשק. במהלך קורס ייעוץ זוגי ניתן לרכוש כלים, מיומנויות וטכניקות הקשורות למצבים שונים איתם זוגות מגיעים לבסוף לייעוץ זוגי, לצד כמובן תיאוריות ומחקרים הנעשים בתחום. במהלך הלימודים מתבצעות סימולציות והדגמות חיות מתוך הקלינקה וכן נעשים תרגולים רבים על מנת להכשיר את היועץ למצבים שונים שעלולים להופיע לאחר מכן בלקיניקה שלו. בלימודי הייעוץ הזוגי נוגעים בשלל היבטים הקשורים הן למודל הייעוצי ולתפקיד היועץ והן לחיי הזוג, לניהול מצבי משבר, ללההבין כיצד העבר משפיע על חיי הזוגיות העכשוויים, לדעת כיצד לנהל החלטות כלכליות, להתמודד עם בגידות ופגיעות הדדיות, להבין איך הופכים מזוג למשפחה, לעבוד על המיניות שבחיי הזוג ולעיתים כיצד להתמודד עם אובדן. כמו כן, ישנם מקרים בקליניקה בהם התהליך הזוגי יגיע למבוי סתום, מקרים בהם הזוג מחליט לפרק את החבילה, או אז אם צריך יהיה לנהל את הפרידה למצב שבו יגיעו מוכנים לגישור לקראת פרידה.

בלימודי ייעוץ זוגי מחוייבים התלמידים לעשות התמחות (סטאז'), הווה אומר, למצוא זוג שחווה משבר קל, או זוג שרוצה לשפר את התקשורת ולהחזיר את הקרבה לחייהם, ואיתם נפגש התלמיד כעשרה מפגשים בליווי של סופרוויזורית מוסמכת מטעם מקום הלימודים. המחשבה הינה להכין את התלמידים כמה שיותר למציאות המתרחשת, לזוגות הרבים שזקוקים לעזרה והכוונה, וזאת ניתן לעשות אך ורק בעבודה מעשית, מה שנקרא: לקפוץ למים ולהתחיל לשחות.

ייעוץ זוגי

למי זה מתאים?

אם אתם סבורים כי יש לכם זיקה לנושא הזוגיות והמשפחה, אם אתם מאמינים שיש לכם את היכולת לסייע לזוגות ויש בכם את התשוקה להחזיר לזוגות עטרה ליושנה – אז אתם בהחלט בכיוון הנכון. כל אחד ואחת יכולים ללמוד ייעוץ זוגי, ללמוד מקצוע עם שליחות, מקצוע שיגרום לכם לחוש סיפוק אדיר.

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן