מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוא מעתיק את מה שראה בקשר של ההורים שלו איך יוצאים מזה?

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

ייעוץ זוגי ויצירת דפוסים חדשים

במהלך ייעוץ זוגי עלולות להישמע תלונות על התנהלות אחד מבני הזוג שהיא מזיקה לקשר, התנהגות שבנוסף מזכירה את מה שהיה אצל בית הזוג בבית הוריו. "הוא מתמכר לעבודה. נמנע מלהגיע הביתה. נשאר שעות נוספות, גם אם לא צריך. כל הזמן דואג לפרנסה ובכלל לא מקדיש זמן לזוגיות שלנו. גם כשיש מספיק כסף הוא לא רגוע. כל הזמן רוצה שיהיה לנו עוד ועוד. זה לא נראה לי הגיוני.

אנחנו כבר למעלה מחמש עשרה שנים ביחד ואני רואה שזה לא נגמר. לאחרונה הוא בא עם רעיון חדש. לעבור לבית פרטי. כבר חשבתי שאנחנו הולכים לנוח סוף סוף. ועכשיו יש לו פרויקט חדש, לעבור לבית בגן יבנה. זה לא נראה לי שכל החיים אני אהיה במרדף אחר החלומות שלו, אחר הקצב שלו.

מה אפשר לעשות? אני רואה את אבא שלו מול העיניים. גם הוא לא היה כמעט אף פעם בבית. עכשיו כשאביו נעשה מבוגר, הוא מקדיש יותר למשפחה במיוחד לנכדים שלו. לא מתאים לי לחכות שבעלי יזדקן כדי שאוכל להנות ממנו קצת. זה לא החיים שאני הייתי רוצה".

"האם אני יכולה להראות לו שהוא מפסיד את הילדים שגדלים בלעדיו? האם אפשר לשנות משהו אצלו? לי הוא לא מקשיב. הוא הודף אותי וטוען כל הזמן שהפרנסה היא עליו, ואם אני רוצה אותו יותר, אז שאתחיל להיות אשת קריירה  ואפרנס במקומו.

זה לא נראה לי שאני כל הזמן צריכה לסחוב את מצבי הרוח שלו. להיתקע עם הלחץ שלו. זאת לא המשפחה שחלמתי עליה, ואני שואלת באמת האם יש אפשרות לשנות משהו בגישה שלו, כי אצלי המצב הוא כבר בלתי נסבל".

אשה כועסת

ייעוץ זוגי והפסקת השכפול

ייעוץ זוגי מאבחן ומאתר סגנון ודרך חיים שנצפו בבית העלולים לשכפל את עצמם. דאגה קיומית של האב לגבי יכולתו לפרנס, ולתת תחושת ביטחון למשפחה שלו, עלולים לחלחל לתוך הסובבים. הילדים כשיגדלו עלולים לאמץ את הסגנון הזה בצורה לא מודעת. במהלך ייעוץ זוגי נבחנת התנהגותו של אותו בוגר הרודף היום אחרי ביטחון כלכלי.

התנהגות שנחשף אליה כילד אצל אביו שפעל בצורה זו. יצירת מודעות של הבעל לגבי הקושי שהסביבה חווה מהצורך שלו לפרנס ולהתקדם. מודעות שיכולה להיווצר בקלות על ידי כך שייזכר בזמן שהיה ילד ואביו היה חסר לו בבית. החיבור לתחושות שלו.

ייעוץ זוגי ויצירת מודעות

החיבור למצוקה של אמו שהתנהלה לבדה בבית, ורצתה לחוות חיי משפחה תקינים. הידיעה שמה שאמו הרגישה בילדותו, אשתו מרגישה היום. מה שהוא הרגיש כילד ילדיו מרגישים היום. מודעות למה שהסביבה חווה והמחירים שהוא והמשפחה משלמים כתוצאה מהצורך לפרנס ולהתקדם.

צורך שמבטל צרכים אחרים של להיות ביחד, לשתף, לחלוק, להיות ולא להתקדם לשום מקום חיצוני, פשוט להיות ולהנות בבית. מודעות היא שלב ראשון והכרחי בדרך ליצירת שינוי בהרגלים ובמטרות, אשר יובילו לשינוי התייחסותי לחשיבות המשפחה בעולמו האישי.

ילד

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן