מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאסטר בגישור משפחתי וייעוץ זוגי

ללמוד אצל הטובים ביותר

מכון פתרונות - בית הספר המקצועי והוותיק

להיות מאסטר בגישור משפחתי ויעוץ זוגי אצל הטובים ביותר

מכון פתרונות - בית הספר
המקצועי והוותיק

ייעוץ זוגי וגישור מכון פתרונות

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ לימודים

למה ללמוד גישור משפחתי וייעוץ זוגי?

מהי מטרת התוכנית?

מה עושים עם מאסטר בגישור משפחתי וייעוץ הזוגי?

הנה לך 4 סיבות ללמוד במכון פתרונות

הכשרת יועצים מאז 2005

לימוד ושיפור מתמיד של תהליכי ההכשרה טכניקות לימוד בדרך ליצירת מצוינות

לימודים משולבים בפרקטיקה

ביטחון עצמי מקצועי תוך התנסות מעשית יחד עם גב מקצועי גם לאחר סיום הקורס

מעל 1000 בוגרים

אלו אנשי מקצוע שנותנים מענה לצורך הנמצא אצל עשרות אלפי זוגות ומשפחות שצריכים עזרה

להתפתח ליועץ רב תחומי

להתמקצע בתחומי הייעוץ המיני, המשפחתי והפרטני, ולרכוש את ארגז הכלים הנחוץ

עוד כמה דברים שכדאי לדעת​

היקף התכנית

היקף התכנית

47 מפגשים, הכוללים התנסות אישית יחד עם התמחות מעשית הכוללת סופרוויז'ן אישי. סה"כ 342 שעות אקדמאיות
לפרטים נוספים

התמחות והתנסות מעשית

התמחות והתנסות מעשית

ההכשרה כוללת "פרקטיקום" בתחום הייעוץ הזוגי המלווה ע"י סופרוייז'ר אישי בשעות הניתנות מעבר לשעות הלימוד בקורס, יחד עם אפשרות להתנסות מעשית בתחום הגישור
לפרטים נוספים

תנאי קבלה

תנאי קבלה

תהליך הקבלה כולל ראיון טלפוני מקדים ובדיקת התאמה, בכדי לבדוק את יכולתו של המועמד לעסוק בתחום זה הדורש יכולות ייחודיות
לפרטים נוספים

זכאות לתעודה

זכאות לתעודה

לעומדים בדרישות התכנית, ינתנו התעודות:
- תעודת ייעוץ זוגי
- תעודת התמחות בתהליכי פרידה
- תעודת גישור בסיסי
- תעודת גישור משפחתי
מטעם מכון פתרונות המוכרת ע"י האגודה הישראלית לייעוץ זוגי ומשפחתי
לפרטים נוספים

מה לומדים בתוכנית מאסטר בגישור משפחתי וייעוץ זוגי?

מאסטר בייעוץ וגישור הוא מי ששולט בתהליכים המחברים את בני הזוג יחד עם יכולת גבוהה לתת מענה במצבים המובילים לפרידה וגירושין. הכשרה משולבת זאת מעניקה יכולת לעסוק בתחומי הייעוץ הזוגי, בשיקום מערכות יחסים יחד עם המיומנות להוביל לפרידה ולגירושין ולתת את המענה ברמת התהליך הגישורי בנוסף להתמודדות בבניית מערכת יחסים מכבדת השמה דגש על שימור הקשר ההורי לאחר הפרידה.

מטרת התכנית היא לספק לתלמידים את הכלים, המיומנויות, הטכניקות והשיטות בעזרתן יוכלו לייעץ, לסייע ולעזור באופן מעמיק לזוגות במגוון סיטואציות ומצבים בין אם בעזרת הדרכה מתאימה או העברת תהליכים.

לימודי הייעוץ הזוגי עומדים בקריטריונים לצורך קבלת הכרה של האגודה הישראלית לייעוץ זוגי ומשפחתי. לימודי הגישור הבסיסי מוכרים על ידי הנהלת בתי המשפט.

הלמידה מתחלקת לארבע שלבים:

שנה א'

חלק ראשון – לימודי ייעוץ זוגי

למידת הבסיס לעבודה עם זוגות, יצירת שפה משותפת ומיומנות תקשורת, שפת הגוף, זיהוי תבניות התנהגותיות ובחירת ההתנהלות הרצויה, אינטליגנציה רגשית, השפעות דפוסי חשיבה והחלטות, הולכה בין-דורית והמודל הזוגי הנרכש, מבנה תהליך הייעוץ, התמודדות עם תהליכים רגשיים אצל היועץ, מעברים ושלבים בחיי הזוגיות, השפעת גורמים חיצונים וסביבתיים, שילוב בין תהליכים יעוציים חינוכיים ואימוניים והתאמתם באופן ספציפי לצורכי בני הזוג. העמקה והתמודדות עם מצבים ייחודיים. כיצד להתמודד עם בגידות והכרת תהליך הריפוי שנחוץ לשם תיקון הקשר. התמודדות עם קשיים הנובעים מתהליכי פריון והבאת ילדים.

התמחות במגוון תחומי הייעוץ הזוגי כמו: הדרכת זוגות טרום נישואין, מתן מענה בתחום האינטימיות והמיניות, התמודדות עם פערים של חשק ותשוקה.
ההכשרה כוללת התמחות מעשית, פרויקט גמר וליווי מקצועי אישי הנעשים בדגש על יצירת ביטחון מקצועי.

חלק שני – התמחות בתהליכי פרידה

הקניית היכולות לייצר מעבר מייעוץ זוגי לפרידה וגירושין. עזרה לזוגות הנמצאים בהליך של גירושין. לימודי גישור משפחתי ורכישת כלים בסיסיים הנחוצים לעזור לזוגות הבוחרים להתגרש. דרך הכרת עולם הגישור, התהליכים ויצירת ההסכמות הנחוצות לקביעת הסדרי ראיה, חלוקת רכוש וקביעת סכום המזונות. התמודדות עם שינויים המתרחשים לאחר הגירושין כמו מעבר מקום מגורים, הגעת ילדים נוספים או שינויים ביכולת ההשתכרות. הדרכת ההורים בהכנת הילדים לקראת הגירושין, והתמודדות עם השינויים בעקבות הגירושין. הגעה להסכמות הנעשית מתוך הבנת תפקידו של היועץ הזוגי כמי שמלווה את הזוגות במהלך ולאחר תהליך הגירושין ובאזורי קונפליקטים, המהווה גורם מגשר עבורם. עבודה עם זוגות לקראת פרק ב', ההתמודדות עם הילדים שלו ושלה, ההערכות מול בני זוג לשעבר, יצירת שותפות הורית והתנהלות מדורגת ביצירת מערכת של פרק ב'.

חלק שלישי – התמחות

כחלק מלימודי ייעוץ זוגי כל תלמיד יעבור תהליך התמחות, בנוסף לשעות הלימודים שבו הוא ייתן תהליך ייעוצי לזוג ויקבל סופרויזין אישי על התהליך.
תהליך זה כלול בתוכנית הקורס.


סה"כ היקף השעות של שנה א': 225 שעות אקדמאיות

שנה ב'


חלק רביעי – קורס גישור בסיסי

ילמדו מיומנויות וכלים גישוריים הכוללים: מו"מ – לימוד תהליך המו"מ, דרכי ההתכוננות לקראתו והבנת הדרכים והכלים להצלחתו. ניתוח קונפליקטים, סגנונות ניהול קונפליקט. הליך הגישור, על שלביו השונים. ניתוח אינטרסים של הצדדים. מיומנויות יצירת קשר בגישור: הקשבה אקטיבית, תקשורת לא מילולית ועוד. סוגיות מיוחדות בגישור: סודיות, חיסיון, ניטרליות, אתיקה של מגשרים ועוד. פתרונות יצירתיים בגישור.

במהלך הקורס יעברו המשתתפים שיעורים עיוניים ומעשיים, הכוללים הרצאות, ניתוחי אירועים, תרגול מעשי וסימולציות גישור, באמצעותם הם יוכלו להתנסות בחוויות הגישור הלכה למעשה.

כל משתתף יקבל אוגדן המכיל חומר תיאורטי ומעשי, אשר ישמש אותו במהלך הקורס ולאחריו.

חלק חמישי – התמחות בגישור משפחה

להיות מאסטר בגישור דורש ידע מורחב ומקצועי הנחוץ ליצירת המיומנות הנדרשת: הגירושין מנקודת המבט שלו – מול שלה. הורות וגירושין – העצמת הילדים לצמיחה באמצעות הגירושין, תוך התייחסות לגילאים. גישור במצבי רמת קונפליקט גבוהה בין בני הזוג. התמודדות עם ציפיות וכוונות נסתרות של בני הזוג. הגבולות בין גישור – ייעוץ וטיפול. מעבר משלב ההסכמות לשלב ההסכם וכתיבת הסכמי גישור. כתיבת הסכמי גישור במצבים מורכבים. סדר השלבים בתהליך בגישור. דגשים בתהליך הגישור: נייטרליות, חוסר שיפוטיות וסוגי התנהלות בגישור (למשל: בנפרד או ביחד). מיומנויות נדרשות ממגשר ודרכי התמודדות. חשיבה יצירתית בגישור – איך ניתן ליצור פתרונות יצירתיים בגישור במצבי תקיעות שונים. העמקה בתחום של הסכמי ממון. חוקים ופסיקות המעצבים את תהליך הגישור, כגון: פסיקות של מצבים מורכבים, פסיקות בנושאי הילדים, פסיקות במצבי קונפליקט גבוהים וכדומה.

סה"כ היקף השעות של שנה ב': 109 שעות אקדמאיות

בסיום ההכשרה המורחבת הבוגרים יקבלו ארבע תעודות:

1. תעודת יועץ זוגי
2. תעודת התמחות בתהליכי פרידה
3. תעודת גישור בסיסי
4. תעודת גישור משפחתי מתקדם

סה"כ משך ההכשרה של 334 ש"א

אופציה להתנסות מעשית לגישור

ההתנסות תעשה בעזרת תהליך ליווי אישי באמצעות סופרוויז'ר שהוא עורך דין או מגשר מנוסה. תהליך ההתמחות יעשה בנפרד מההכשרה. בוגרי ההכשרה יוכלו  לבחור בין שני מסלולים:

1 . ליווי לתהליך גישור אישי בעזרת סופרוייזר שהוא עורך דין או מגשר וותיק, עד למעמד כתיבת ההסכם ובדיקה לפני הגשת ההסכם לבית משפט לקבלת פס"ד.

2. אפשרות להשתתף בתהליך גישור ביחד עם עו"ד/ מגשר מקצועי ולקבל תמיכה מלאה אחד על אחד תוך כדי התהליך.

ההתנסות המעשית תעשה בתשלום נוסף, עבור המנחה שילווה את התהליך.
למי הקורס הזה מתאים?​

התכנית מיועדת למי שרוצים לתת מענה בהתמודדות עם משברים בקשר הזוגי והמשפחתי. מומלץ לאנשי מקצוע בתחומי הטיפול והייעוץ המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שלהם. כמו כן למי שרוצה לרכוש מקצוע חדש מתגמל ומרתק ולהיות מאסטר בגישור וייעוץ כדי לעזור לבני הזוג לגשר על פערים המובילים לחיכוכים. לאנשים המעוניינים לעזור לעצמם ולסובבים אותם לחיות טוב יותר בזוגיות.

צוות המרצים במכון פתרונות

הידעת?

ההכשרה של מכון פתרונות כוללת תהליך התמחות מעשית "פרקטיקום" המלווה ע"י סופרוייז'ר אישי בשעות הניתנות מעבר לשעות הלימוד בקורס.בנוסף, יועצים אשר יצטרכו המשך הכוונה בתחילת ההתפתחות העסקית שלהם, יוכלו בתשלום מוזל להיעזר בסופרוויזרים מנוסים גם לאחר סיום הלימודים.

מה הבוגרים שלנו אומרים?

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ לימודים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן