מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבנה מינימאלית האשמה מקסימלית

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

"תקשורת זה לא מה שנאמר זה מה שמתקבל".

לעיתים בני הזוג מדברים במילים שכביכול מאוד מובנות וברורת ובכל זאת המנגינה נשמעת אחרת לגמרי, ומה שנאמר כהבנה מתקבל כהאשמה.
תפקיד היועץ לשקף להם את ההבדל ולעזור להם בתקשורת נכונה ומחברת.

אני מבין אותך אבל...

אני מבין אותך, שזה לא היה נעים לך שאבא שלי התערב בחיים שלך, קבע לך תור אצל הרופא מבלי לשאול אותך אבל את צריכה להבין כמה הוא אוהב אותך וכמה אכפת לו וכמה הוא דואג לך, ואת יודעת שהוא לא ישן בלילה כשהיית חולה וכמה קשה לו וכמה הוא דואג לכל הילדים שלו, וזה לא מיוחד. אני מבין אותך, אבל…

יושבת בת הזוג ומרגישה לא מובנת בכלל. הבעל אומר "אני מבין אותך"- במשפט קצר, ואחר כך אומר "אבל" ומרחיב ומרחיב ומרחיב… מסביר לה כמה היא בעצם טועה, כמה היא לא מבינה. יושבת בת הזוג עם פנים נפולות ומרגישה ממש לא מובנת.

איך בוחרים יועץ זוגי
תפקידו של היועץ

היועץ הזוגי אשר תפקידו לעזור לבן הזוג לראות את הטעויות שלו, מכוונו בעדינות במילים "כשאתה רוצה להראות לאשתך שאתה מבין אותה. ספר לה מה אתה מבין אותה, מה אתה מבין מדבריה. את החלק של המבין תגדיל בצורה משמעותית, את החלק המאשים תבטל ותוותר עליו, גם אם ההאשמה באה בצורה כאילו חיובית של את אמורה להבין את אבא שלי. גם אם אתה רוצה שהיא תבין את אבא שלך, אז תרחיב על זה פחות, אם אתה באמת רוצה שהיא תבין את אבא שלך, אז תנסה לא לדבר אלא לשאול אותה אחרי שתראה לה שאתה מבין אותה. תנסה לשאול "חמודה שלי למה את חושבת שאבא שלי עושה את כל זה"? תן לה להגיד את הדברים, כשהיא תאמר את זה היא תבין את זה יותר טוב, תן לה להיות זו שתדקלם את הדברים".

חשוב לדעת – יועץ זוגי ילמד את בני הזוג להגדיל את יכולתם להבין זה את זהו ומצד שני להקטין את רצונם לגרום לכך שבן הזוג יבין אותם. כששניהם יהיו עסוקים בלהבין זה את זו התקשורת וההבנה בניהם תשתפר בצורה משמעותית.

לימודי ייעוץ משפחתי

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן