מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולכה בין דורית

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

דוקא הדברים שכ"כ סלדנו מהם בילדותינו אנחנו פוגשים עם ילדנו.

אנחנו כ"כ לא רוצים להיות ההורים שלנו ובסוף אנחנו מעתיקים את ההתנהגות שלהם , בטח השלילית.

הולכה בין דורית שלילית ניתנת לעצירה , הולכה בן דורית חיובית טובה ופוריה .

העבר משפיע על הווה והעתיד 

"עוברת לי צמרמורת בגב" אומר בן הזוג, שהתבונן בילדות שלו ובקשר שלו עם ההורים שלו. הוא התבונן באמא שלו שהייתה שם כולה בשביל הילדים והעניקה להם, עם הסבלנות שלה והנתינה שלה. הוא התבונן באבא שלו שהיה עסוק בלראות טלויזיה, בלומר לאשתו שהוא רעב, או שהוא גמר לאכול כדי שתוריד את הכלים מהשולחן, הוא התבונן באבא שלו שהיה מי שמעניש וכועס וכשהוא נשאל איך הוא מתנהג לילדיו, האם הוא מתנהג כמו שהוא ראה את אמא או כמו שהוא ראה את אבא פתאום הוא רואה שהדרך שאבא שלו התווה, הצורה בה אבא שלו התנהג מולו, זו בעצם הדרך לפיה הוא מתנהג מול ילדיו. הוא מזועזע.
"לקחתי את חוסר הסבלנות שלו, את הכעס שלו, זה מה שאני עושה מול הילדים שלי", לרגע הוא נזכר שאבא שלו ראה אותו כועס על הילדים שלו, ראה אותו כועס על הנכדים שלו, ובאותו זמן באופן מפתיע, אבא שלו אומר לו "תהיה סבלני אליהם, אל תכעס עליהם".

אימון אישי והדרכת הורים
מאבא לבן לנכד

היועץ הזוגי מספר לבן הזוג, שישנה הולכה בן דורית, שדברים עוברים מאבא לבן לנכד, היועץ הזוגי מספר לו שאנחנו ההורים לא אוהבים לראות את הילדים שלנו נכשלים, במקום בו אנחנו נכשלנו בעצמנו. היועץ הזוגי מספר לו שלאבא שלו כואב לראות אותו כועס באופן שהוא כעס עליו כשהיה ילד. היועץ הזוגי יספר לו שהשאיפה של אבא שלו היא שהוא לא יקח את החוסר סבלנות שיש לו ויעביר אותה לילדיו, אלא שיהיה טוב ממנו. היועץ הזוגי יספר לו שאם הוא ימשיך להתנהג כך הילדים שלו ינהגו כמוהו, ובעתיד הלב שלו יכאב, יצבט, כשיראה את הבן שלו נוהג בחוסר סבלנות כלפי ילדיו.

"צמרמורת עוברת בגב שלי" אמר בן הזוג בתחילת המפגש, כשנשאל מה הוא לוקח בסוף הפגישה השיב: "אני מבין שאני צריך לחתוך את ההולכה הבן דורית השלילית ולתת דוגמא מוצלחת יותר לילדים שלי".

עוד שינוי קטן התרחש…

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן