מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוג מתאים תמצאו בחנות נעליים

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

כשזוג מגיע למצב של תקיעות הוא לעיתים מביע תהייה בקול "אולי אנחנו לא מתאימים?!"

מה שונה יום מיומיים? התאמתם עד כה ועכשיו כבר לא? זה לא שאתם לא מתאימים יש כאן בעיה שמעיקה על ההתאמה, הבעיה היא הבעיה!

היועץ הזוגי עובד עם בני הזוג במטרה להביא לחיבור אמיתי על אף "חוסר ההתאמה" כביכול.

תקועים, אז אנחנו לא מתאימים!

אז אולי אנחנו לא מתאימים" אמר בן הזוג, כשהוא מיואש לגמרי, כשאינו מצליח להבין את אשתו, כשהמצב לא משתנה, כשמרגיש תקוע.

"אז אולי אנחנו באמת לא מתאימים ואין לנו מה לעשות ביחד, אנחנו מאמללים אחד את השני וקשה לנו, אנחנו כבר הרבה זמן לא מסתדרים" הוסיף.  
לרגע השתררה שתיקה, תחושה מעיקה, היועץ הזוגי מסתכל, יש לו את האפשרות להתחבר למצוקה לייאוש, להסכים עם זה ולנוע משם למקום של פרדה מוסכמת.
מאידך, אותו יועץ המסתכל על שניהם, רואה את מה שמשותף בניהם, רואה את הכאב שנמצא אצלם, ואומר "נכון, אתם לא מתאימים. אתם לא היחידים, בני זוג במהותם אינם מתאימים, אתה גבר היא אישה, אתה עולם אחד היא עולם אחר. בוודאות אינכם מתאימים, אך התפקיד שלנו להיות מתואמים, להתאים את עצמנו לאחר, להתאים את עצמך אליה, להתאים את עצמך אליו כדי שתוכלו להיות מתואמים. יש כאן בעיה בניכם, אולי אף יותר מאחת. יש לכם קושי להתמודד ולפתור. כשאנחנו נלמד לפתור את הדברים אז תוכלו להיות מתאימים. כי מה שמונע מכם להיות מתואמים\מתאימים, זו הבעיה שעומדת בפניכם, הכעס, חוסר הרצון לסלוח, חוסר הסבלנות שלך, הסגירות שלה התקיעות שלכם.
יש כאן משהו שעומד בניכם ומונע מכם את המפגש את ההתחברות, את היכולת שלכם לממש את האהבה שלכם. אז לא שאתם לא מתאימים, אלא שיש פה קושי שמפריד בניכם." היועץ יודע שתפקידו לעודד, להוביל וליצור שינוי, הוא פועל מתוך ידיעה כי מעכשיו כשנדלג על המשוכה הזו ונבין שנכון אנחנו לא מתאימים, אך יש מה לשעות. ניתן להמשיך בתהליך, להמשיך ולהתקדם.

צמיחה

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן