מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כשאין כללים יש כאבים

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

"אנחנו זורמים" הם אומרים לי . יש לא מעט זוגות שחיים "בזרימה" ללא חוקים, או נהלים באשר הם. וכך נוצרות אין ספור בעיות. חופש נוצר במקום שישנם גבולות, חוסר גבולות מוביל לכאוס.

הרמזור לא עובד

ואו נפעיל לכמה רגעים את הדמיון: ניתן לדמות צומת בה הרמזור לא עובד, נוכל לראות נהגים נדחפים, מנסים לעבור לצד השני, יש מתח עצבנות, חוסר סדר, הידחפות ולוקח הרבה יותר זמן לעבור צומת עמוסה כשהרמזור לא עובד.

באותו אופן נסתכל עכשיו על בני זוג אצלם הכללים לא ברורים, לא קיימים, כשכל אחד לוקח לעצמו את הזמן הפרטי שלו ולא בודק מה האחר צריך ומה המשפחה צריכה.

נראה כי בשני המקרים – כשאין כללים ברורים בכביש או בתחום הזוגיות, נמצא למשל את הבעל מגיע הביתה בשעות שמתאימות לו, עוצר לשתות קפה אצל חבר כי פשוט התחשק לו, ניתן לראות את האישה עוברת אצל אמא שלה נשארת עד שעה מאוחרת ומגיעה הביתה כשהבעל כבר מחכה כמה שעות.

כשאין כללים ברורים מתחילים להופיע טענות, ההתנהלות המשותפת נפגעת ומתחילות להופיע תלונות הדדיות נוסח "אתה עושה את מה שאתה רוצה", "את עושה את מה שמתחשק לך", "את לא שמה לב אלי", "אתה לא מתחשב בי"…

תפקידנו כיועצים זוגיים זה לעצור את בני הזוג שנקלעים למצבים מסוגים אלה, ולספר להם שהרמזור אצלם לא עובד, שאין להם כללים ברורים בניהול הבית, שחסר סדר יום, סדר שבועי וכיו"ב.

בתור יועצים אנו נאתר את אזורי החיכוך, את המקומות שיש בהם חוסר הסכמה. נסביר להם שחופש נוצר במקום שישנם גבולות, ונבקש מהם ליצור כללים מתוך מקום של התחשבות הדדית, הלוקחת בחשבון את הצרכים האישים, הזוגיים והמשפחתיים. סוג של פשרה מוסכמת בה כל המרכיבים מקבלים את המענה הנחוץ ועדיין זו תהיה פשרה שלוקחת בחשבון את מי שחי בסביבתה.

דף נחיתה ספר אושר זוגי

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן