מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא תחרות, שיתופיות!

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

כשזוגיות מגיעה למקום של תחרות בין בני הזוג , הם בדרך למטה.כולנו שואפים להשגים בחיים , אבל כזוג אנחנו פועלים ביחד! בצורה שיתופית ולא תחרותית.
בחדר הייעוץ  לומדים את שפת "האנחנו".

אני מגדלת את הילד שלו

זוגות רבים מוצאים עצמם תקועים במהלך שנות הזוגיות שלהם במקום תחרותי בו כל אחד מהם עסוק בעצמו ובמאמצים שלו.
מה שמוביל אותם ברוב המקרים לחיכוכים, תככים ומריבות. כאשר זוגות אלה, פונים לייעוץ זוגי, לא פעם יוצא שהאישה, האמא, אומרת ליועץ הזוגי משפטים כמו "אני מגדלת את הילד שלו". משפט שכזה ודומיו, מעוררים בקרב בן הזוגה תרעמות מיידית או רגשות של פגיעה וכעס, בניגוד לכוונה המקורים של הרצון להעביר לו את התחושות האמיתיות והכוונות שעומדות מאחוריהם – שהם המאמצים, ההקרבה הגדולה, חוסר הכרת התודה ובעיקר רצונה של האישה לקבל הערכה ופרגון על מאמציה הרבים.

ילדים
התחברות מיידית עם בני הזוג

בדיוק לשם כך, על מנת ליצור תקשורת נכונה ואחרת, כזו שתאפשר לבני הזוג להבין אחד את השני, להיות רגישים לצורכי האחר, לפשר ולמנוע את חילוקי הדעות שבניהם – תהליכי ייעוץ זוגי נועדו. היועץ הזוגי, ישאף במהלך הייעוץ, לייצר שפה אחרת מזו שהציגה האישה ולעורר אצלה גישה חיובית. לצאת מהנקודה שבה היא מאשימה את בן הזוג, מהמקום בו היא מציגה את המאמצים המוגברים שלה. לעבור לגישה בה היא מבקשת ממנו לעזור ולהיות שותף בגידול הילד.

לשם כך, היועץ הזוגי יעודד את האישה להשתמש בשפה שיתופית. בשפה המביעה צורך. ויוביל אותה להשתמש במשפטים יעילים, כמו "אנחנו צריכים להשקיע יותר בגידול הילד שלנו" ובמקום להאשים לבקש מבן הזוג לבוא לקראתה ולומר "אני צריכה עזרה כדי לגדל טוב יותר את הילד שלנו".

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן