מכון פתרונות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צריך לתת לזמן זמן

מאת: ד"ר כרמי אומרו – יועץ זוגי, משפחתי ומגשר

בגידה היא נושא גדול ועמוק, קצרה היריעה מלהכיל.

אחד הדברים החשובים בטיפול בבגידה וחידוש אמון הוא לתת לזמן זמן , לא להאיץ בריפוי לאפשר מקום לכאב של בן\ת הזוג, זה דורש המון סבלנות, גם מצד בני הזוג וגם מצד היועץ.

תן לבצק לתפוח

בת הזוג הביעה את הכאב שלה על הבגידה שקרתה, על זה שבעצם הייתה כאן בגידה כפולה שלו בה, מכיוון זה נעשה עם חברה שלה והבגידה הייתה גם מצד החברה.
התבוננתי בה קצת מופתע שבעצם הדבר הזה אולי לא פגע בה כל כך, היא הייתה צריכה להבין שהקשר שלו עם הילד שלה והקשר שלו עם ילדים בכלל על רקע זה שאין להם ילדים משלהם, היה בעצם סוג של צורך, כמיהה לקשר עם ילד שבמקרה התפתח לקשר גם עם אמו של הילד.

ריגוש
הסבלנות להיות שם בשבילה

הזמן עבר, הקשר עם הילד והאישה האחרת נותק, ואצל האישה עדיין קיימים כעס וכאב. בבוקר הוא קם נותן לה נשיקה וחיבוק, מציע לה כוס קפה. הוא עושה זאת בהתמדה, לא מתייאש, והיא נשארת מכונסת בעצמה.
הוא אומר לה "תחייכי, תזרמי, תצחקי", והיא נשארת מכונסת בעצמה. הוא מצידו לא מבין איך לצאת מהמצב. היועץ הזוגי אומר לו 'תן לבצק לתפוח, אל תמהר לעצב את הבצק לפני שהוא גמר לתפוח, תרד מהרצון שהיא תתהפך במהירות. הרי ככל שאתה מאיץ בה, ככל שאתה מצפה שהיא תרגיש טוב מהר יותר, אתה מרחיק אותה משם, תן לבצק תפוח, חבק אותה, תן לה נשיקה בבוקר, תבוא לקראתה ותן לה את הזמן להיפתח בהדרגה, כשלא תאיץ בה, כשלא תכעס עליה שלוקח לה זמן להיפתח, זה יתחיל לקרות. כשלא תצפה ממנה, תקרין לה שהסביבה בטוחה, שאתה שם בשבילה. והרי כשאתה מתנהג כמו ילד, שרוצה מיד את הפרס, כשאתה מתקשה לדחות את הרצון שלך שהיא תאהב אותך ותבוא לקראתך, אתה מקרין חוסר ביטחון עבורה, אתה מקרין לה את החוסר סבלנות שלך. תן לבצק לתפוח, תן לה להיפתח בהדרגה, תן לה להתקרב אליך. הראה לה שיש לך את העוצמה, את הסבלנות להיות בשבילה. היא תרכוש את האמון ואת הביטחון בך וזה יקרה'.

לתחילתה של דרך חדשה

קבל פרטים נוספים מיועץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן